Az egészségprogramok hatása egy vállalat életére

Az egészségprogramok hatása egy vállalat életére

“Van olyan cég is, ahol a TÚRÓ RUDI automata az egészség legfőbb forrása.”

Egyre több kutatás bizonyítja, hogy amennyiben egy vállalat figyelmet fordít munkatársai egészségére, az komolyan meg tud térülni számára…

A „figyelem” több féle is lehet. Sokan egészségnapokat tartanak, sportnapokat szerveznek. Itt gyakran előfordulnak szűrések is. Mások masszázs foteleket helyeznek ki, vagy külön odafigyelnek a stressz oldására. Láttam már olyan céget, ahol az étkezésen volt a hangsúly és különböző színekkel, jelekkel segítették a kollégákat a helyes ételek kiválasztásában. Kiváló kezdeményezésnek tartottam egy cégnél a kollektív dohányzásról való leszokást is vagy a közös sport tevékenység megkezdését.

Van olyan cég is, ahol a TÚRÓ RUDI automata az egészség legfőbb forrása. Ha az egészségé nem is feltétlenül, de az öröm forrása biztosan lehet a TÚRÓ RUDI!

Bizonyos helyeken tisztított vizet adnak és előfordul sok helyen, vezetői körben a szűrővizsgálat is.

Manapság az egyik leghatékonyabb egészségügyi juttatás az egészségbiztosítás lett, mivel ötvözni tudja az adómentességet, szűrővizsgálatokat és várólistamentes egészségügyi ellátást is havi párezer forintért

Nézzük meg, hogy a különböző kutatások milyen eredménnyel zárultak az egészségbiztosítások hatásait elemezve:

1.Elkötelezettség és a bizalom növekszik

Kutatások mutatták ki, hogy minden olyan juttatás, amely a munkatárs egészségének megőrzését célozza, növeli egyben az elkötelezettségét is. Bizonyos beosztásokban és szektorokban már a munkavállaló dönti el, hol szeretne dolgozni. Ott, ahol ilyen lehetőségek és előnyök kínálkoznak, sokkal nagyobb eséllyel szereznek meg egy kiváló jelöltet vagy tartják meg hosszabb távon őt. A munkaerő megtartáson kívül további előny, hogy az egészségügyi juttatással támogatott munkavállaló szívesebben dolgozik, motiváltabb, nő az elégedettsége és nagyra értékeli munkáltatója gondoskodását. A fenti előnyök akkor is megvalósulnak, ha az egészségbiztosítás bevezetése a vállalat részéről pusztán gazdasági célok érdekében történt. Ez profi kommunikáció kérdése.

2.Egészségügyi hiányzások minimalizálása

A legfrissebb felmérések szerint egy kulcsember pótlása havi bérének 10-20-szorosába is kerülhet. De manapság nehéz egy vállalatban olyan munkakört mondani, ahol bárki gyorsan, olcsón pótolható. Tény, hogy egy egészséges munkavállaló sokkal kevesebbet hiányzik és mérhetően magasabb a teljesítménye is. Ahhoz, hogy valaki fenntartsa egészségét, figyelnie kell testsúlyára, fizikai erőnlétére és mentális egészségére is. Tapasztalatok szerint sokkal jobb azon alkalmazottak hozzáállása és hatékonysága, akik rendszeresen vesznek részt prevenciós vizsgálatokon. Egy energikus, egészséges munkavállaló növeli a vállalat teljesítményét is.

Az egészségbiztosítás jó a vállalatnak és jó a munkavállalónak is egyaránt.

3.Kiadások csökkennek

Komoly betegség esetén a vállalat rendkívüli kiadásokkal találja szemben magát. A táppénz rövidtávon, a kolléga helyettesítése középtávon, súlyos esetben a munkatárs pótlása okoz jelentős kiadásokat. Egyáltalán nem mindegy egyik félnek sem, hogy egy sérv vagy válltörés napokra, hetekre vagy hónapokra kényszeríti távolmaradásra a munkatársat. Manapság egy komolyabb betegség esetén már élet-halál kérdése, hogy milyen gyors és milyen minőségű egészségügyi ellátást kap valaki. A munkából való kiesés be nem fejezett munkafázissal, el nem végzett feladatokkal, a cég hatékonyságának romlásával is járhat. Egy munkatársaiért felelős cégvezetés döntéseinél egyszerre kell, figyelembe vegye a munkavállalók egészségének megőrzését és a vállalat hosszú távú érdekeit.

Egy egészséges munkavállalói állomány megteremtése és fenntartása leginkább éves prevenciós vizsgálatokkal, de legalább állandóan, gyorsan rendelkezésre álló magán-egészségügyi ellátással biztosítható.

4.Bevételek és a hozzáadott értékek növelése

Az idő pénz. Aki egészséges több mindenre tud figyelni, erőforrásait jobban tudja beosztani, egy tevékenységre jobban tud fokuszálni. Szabadidejében is jobban tud figyelni elfoglaltságaira vagy éppen a pihenésre. Az a vállalat, ahol a munkatársak egészségesek és bíznak a munkáltatójukban (jobban rosszban mellettük áll), ott az eredmények növekedni fognak. Ez akár a bevételeken is kimutatható.

5.Család támogatása

Sok helyen olyan egészségbiztosítást választanak, ahol bizonyos szolgáltatások a családra is kiterjeszthetőek, akár ingyen. Egyre gyakoribb az is, hogy az egészségbiztosítási ajánlatban lehetővé kell tenni azt is, hogy a munkavállaló a cafeteria kerete terhére be tudja vonni a biztosításba családját. Érdekesség az is, hogy a munkavállalók megkérdezésekor jóval magasabb árat tulajdonítanak egy egészségbiztosításnak, mint az valójában kerül. Az a munkavállaló és akár családja, aki egészségügyi szolgáltatást kap a munkáltatójától, hirdetni fogja vállalata nagylelkűségét. Ennél nincs jobb reklám.

Balázs Iván