Biztosítsd az egészséged!

Biztosítsd az egészséged

Alig vártad a szabadságot, aztán a gondolatnál is gyorsabban elrepült? Lehangol a munkába való visszatérés? Bizony nehéz a szabadság után újra szembenézni a ránk váró feladatokkal, sőt az iskolakezdés is a nyakunkon van már. Kapkodod a fejed és igen gyorsan észreveszed, hogy az utóbbi hetekben békésen szunnyadó stressz, újra lángol. Próbálod utolérni magad a munkában, hiszen a pénz a tanévkezdéskor talán még jobban kell, mint nyaralás előtt. Könnyen elfeledkezel róla, hogy a pénzügyi biztonság mellett fontos a testi és lelki egészség is.

Az ideális az lenne, ha a hétköznapokat tudnád úgy megélni, hogy valóban jól érzed magad és nem úgy várnád a szabadságot, mint a megváltást. 

Néhány tipp, hogy a taposómalom egy jól átlátható, könnyen lejárható sétánnyá változzon:

Ne próbálj meg a nap 24 órájából 30-at csinálni! Ígérjük, szólni fogunk, ha ez már lehetséges!

A depresszió egyik fő oka a kialvatlanság. Nem beszélve arról, hogy a fáradtság hatására teljesítőképességed is csökken, tehát ez egy ördögi kör.
Biztosítsd az egészséged elegendő alvással! Már most, nyár végén alakítsd ki az esti rutint, ami segít megakadályozni, hogy elcsússzatok a gyerekekkel kapcsolatos esti tevékenységekkel. Időt kell adni a nyári napirendről az iskolai/óvodai hétköznapokra való átállásra. Fontos, hogy ami halasztható, azt engedd át másnapra és feküdj le időben! Először roppant nehéz ezt megoldani, de a megfelelő rutin kialakítása után egy kiegyensúlyozottabb, az egészségeteket jobban támogató időszak kezdődik el.

Készíts napi időbeosztást, ha zsúfolt napnak nézel elébe! 

A szeptember híres az ilyen napokról. Rohangálsz a még elmaradt beszerezni valókért, közben a szülői értekezletre is időben oda kellene érni, nem is beszélve az óvodában hagyott kistesóról és az otthon vacsorára váró apukáról.
Biztosítsd az egészséged egy reális időbeosztással, ami lehetővé teszi, hogy egyszerre csak egy feladatra koncentrálj. Állíts fel prioritási listát, így gondolkodás nélkül láthatod azt is, melyik feladat a sürgősebb, előrébb való és abban a szakaszban csak arra figyelj!

A heti tervek jól működnek, érdemes a hétvégéből egy kis időt ennek elkészítésére szánni. Egy kávé melletti nyugalomban gyorsan összeszedhetőek az elintéznivalók. Nagy megkönnyebbülés lesz, hogy nem kell azon agyalnod, mit felejtettél el, vagy mi is a következő fontos feladat. 

Használjátok a Google családi naptár funkciót!

A sokasodó új időpontok beosztása – edzés, külön óra, szakkör – terheli meg legjobban a szeptembert.
Biztosítsd az egészséged egy közösen használt naptárral! Az online családi naptárhoz  mindenki könnyedén igazodhat. Könnyebb a közös programokat megszervezni és jobban kiszámítható, ki, mikor elérhető, kit, hova kell fuvarozni, avagy kinek kell éppen az autó. Az aktuális családi ünnepek is helyet kaphatnak benne, így nagyobb esély van rá, hogy a gyerekek maguktól köszöntik fel a nagyit. 

A szokás, jó szokás

A legjobban az összevisszaság terheli meg a szervezetet. Ha nincsenek flottul kialakított, begyakorolt szokások, akkor minden egyes feladatot, napirendi pontot át kell gondolni és az agyad csak folyamatosan kattog és kattog, mígnem kiakadsz.
Biztosítsd az egészséged egy jól kialakított szokásrendszerrel, ami a gyermekeidnek is biztonságos keretet ad majd. Kevésbé fognak nyüzsögni és sokkal önállóbbak lesznek, te pedig még több időt és nyugalmat nyersz. Minden családnak más szükséges, de vannak általános dolgok, amivel megkönnyíthetőek a naponta rendszeresen ismétlődő feladatok. A rémséges reggeli készülődésen például sokat könnyíthettek, ha előző nap előkészítitek a ruhát és bepakoljátok a táskát. El sem hiszed mennyire meghatározza egy napodat a reggel.

Új közösségben gyakori vendég a betegség

Ha sikerül is a napirendet a lehető legkiegyensúlyozottabbá tenned, akkor is felüti majd a fejét egy-egy betegség, főleg, ha a gyermek új közösségbe kerül. Nem jó, ha állandóan szorongani kell azon, mit teszünk majd akkor, legyen erre is kidolgozott forgatókönyv. Biztosítsd az egészséged a legfontosabb adatokkal: az orvos elérhetősége, rendelési ideje, nagymama vagy babysitter és az iskola, óvoda elérhetősége, az ebéd rendelő lap és a lecke beszerzési forrása. Legyenek ezek egy helyen! 

A legnagyobb gondot természetesen az okozza, ha egy komolyabb betegség miatt hosszabb időre kiesel a munkából és orvosról orvosra rohangálva a hosszú várakozási idők felemésztenek. Nem kell, hogy így legyen!
Biztosítsd az egészséged egészségbiztosítással!

Kérdésed van? Szívesen konzultálnál szakértővel a gyorsabb és megfelelően kiválaszott egészségbiztosítás érdekében? Fordulj szakértőnkhöz!


KONZULTÁCIÓT KÉREK