Hogy szerepelnél egy egészségi állapot felmérésen?

egészséges életmód, egészségbiztosítás

Az utóbbi években tapasztalhattuk, hogy a magyar emberek körében is egyre népszerűbb az egészséges táplálkozás, a rendszeres sport, tehát a tudatosabb, egészségesebb életmód. Egyre természetesebbnek tűnik futókat látni a parkban, lakótelepen és egyre népszerűbb a szabadtéri kondigépek használata is. Hogy mennyi az elegendő mozgás? És sokan miért nem tudják teljesíteni? Érdekes kérdés.

Idén ősszel az OGYÉI megismétli a 2014-ben végzett egészségi állapot felmérést, ami azt mutatta, hogy a magyar lakosság csupán nyolcadára jellemző, hogy heti rendszerességgel végez elegendő fizikai aktivitást. Az Egészségügyi Világszervezet ajánlása legalább heti  150 perc, ami nem teljesíthetetlen elvárás. Ha ezt napi szakaszokra bontjuk, akkor naponta 25 perccel, illetve hetente háromszor 60 perccel már túl is teljesítettük a kívánt időmennyiséget. De vajon miért probléma a napi 20-25 perc mozgás? Indokokat könnyen találunk, nézzük mi a valós helyzet:

  • Rendkívül kimerít a munkában és a háztartásban való helytállás, gondolni sem akarunk egyéb kitartást igénylő tevékenységre. 
  • Nem ismerjük pontosan a lehetőségeket, nem szánunk időt arra, hogy megtaláljuk a nekünk alkatilag és ízlésben, stílusban is megfelelő sportot.
  • Olyan helyen lakunk, ahol kevesebb a lehetőség.
  • Bizonyos betegségek, mozgásszervi gyengeségek, problémák akadályozzák, hogy úgy sportoljunk, ahogy kedvünk tartaná. 
  • Nehezen alakítjuk át szokásainkat, sőt a kényelem, a kialakult szokások rabjai vagyunk.

Talán ezek a legfontosabb és leggyakoribb okai a sport hiányának. Részben igaz a mondás, hogy mindenkinek arra van ideje, amire szán, valójában viszont mégsem ilyen egyszerű a helyzet. Sokszor komoly elszántságot igényel az életmódváltás és segítség nélkül nagyon nehezen megy. Az említett okokon segíthetünk:

  • Az időbeosztásunk átszervezésével
  • A ránk háruló feladatok egy részének átadásával akár a családtagoknak, akár munkahelyünkön a kollégáknak
  • Mérlegelhetjük a munkahelyváltás lehetőségét
  • Személyi edzőt, avagy gyógytornászt kereshetünk fel, aki segít eligazodni a mozgáslehetőségek útvesztőjében
  • Keresgélhetünk az online edzéslehetőségek között, így otthonunkban is szakszerűen sportolhatunk.
  • Megtervezhetjük az életmódváltás lépéseit és azt fokozatosan bevezetve nagyobb eredményre juthatunk.

Amennyiben nem sikerül változtatnunk a kialakult mozgásszegény életmódon, akkor sajnos számolnunk kell ennek következményeivel is. A felmérések szerint hazánkban a normál testsúlyú emberek aránya egyre csökken az elhízottakkal szemben és jellemzően nem jól ítélik meg saját testképüket az elhízott emberek.

TOP 3 érv a az egészségbiztosítás mellett:

  • Keretében elvégezhetőek a kötelező és ajánlott szűrővizsgálatok
  • A szükséges kezelések sorban állás nélkül, sokkal gyorsabban megvalósíthatóak 
  • Színvonalas ellátást kapunk

Az egészségbiztosítás egyértelműen az egészségtudatosság részét képezi. Ha tudjuk, hogy életmódunkkal veszélyeztetjük egészségünket, akkor pedig valódi védelmet jelenthet.

Forrás: Európai lakossági egészségfelmérés, 2014

Kérdésed van? Szívesen konzultálnál szakértővel a gyorsabb és megfelelően kiválasztott egészségbiztosítás érdekében? Fordulj szakértőnkhöz!


KONZULTÁCIÓT KÉREK